In het verleden, toen er nog geen internet bestond of toen er wel internet was maar toen sloopbedrijven hier nauwelijks actief waren, was het moeilijk om te weten naar welk sloopbedrijf je moest. Er waren genoeg sloperijen in die tijd en iedere sloperij deed destijds hetzelfde wat ze nu ook doen, namelijk auto’s demonteren, maar het internet heeft het wel stukken makkelijker gemaakt. Je hoeft nu niet meer oneindig te zoeken naar een sloopbedrag en hetzelfde geldt natuurlijk voor onderdelen van een sloopauto. Deze kun je gewoon allemaal online vinden en de meeste bedrijven hebben de onderdelen goed geordend, waardoor je in één oogopslag kunt zien wat een autosloperij Den Haag te bieden heeft.
Dit doen ze meestal op hun eigen website. De database die je aantreft op de website is vaak realtime gekoppeld met de database die te vinden is in het magazijn van het sloopbedrijf. Een medewerker van de autosloperij Rotterdam kan realtime invoeren of een bepaald onderdeel is verkocht en je zult dan op de site zien dat dit onderdeel niet meer te zien is. Handig, want zo weet je direct wat een sloopbedrijf op voorraad heeft. Uiteraard zijn er genoeg sloopbedrijven die een website hebben en geen flauw benul hebben van de laatste ontwikkelingen, maar ook zij zullen op een gegeven moment in gaan zien dat het van belang is om hier wel werk van te maken, want het is zonde om deze slag te missen. De digitalisering is eenmaal ingezet en is niet te stoppen.