Een landingspagina is een pagina binnen uw website waarop specifiek één bepaald product of dienst onder de aandacht wordt gebracht bij uw bezoekers. Een landingspagina bevat wervende en informatieve teksten, afbeeldingen en call-2-actions over het specifieke product of dienst met als doel uw bezoekers over te halen om een actie uit te voeren op uw website. Dit kan bijvoorbeeld een aanvraag via het contactformulier zijn of een online aankoop in een webwinkel. Landingspagina’s zijn over het algemeen een stuk doeltreffender dan een ‘algemene pagina’. U kunt een landingspagina steeds verder optimaliseren zodat de pagina een goed kanaal gaat worden om meer klanten te realiseren. Als u nog geen bezoekers op de landingspagina ontvangt dan is het slim om een Adwords campagne in te richten voor de specifieke pagina zodat u kunt analyseren hoe het conversieratio van de pagina is.

Het voordeel van een landingspagina

Het voordeel van een landingspagina is dat de pagina zo gericht is op een specifiek product of dienst dat de zoekmachines ook makkelijker begrijpen waar de landingspagina over gaat. Er worden niet verschillende diensten of producten aangeboden op een landingspagina waardoor de zoekwoordendichtheid toeneemt wat weer goed is voor de indexatie van de landingspagina in Google. Als de zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden namelijk voldoende terugkomen op uw pagina dan is de kans groter dat u mooie posities in de zoekmachines kunt behalen. Op online-marketingmachine.nl kunt u enkele voorbeelden bekijken van gerealiseerde landingspagina’s. U zult zich verbazen hoe hoog het conversie percentage van een pagina kan worden met een landingspagina.

Online-marketing-bureau