De wereld van tegenwoordig bestaat voor een ontzettend groot deel uit informatie. Het is dan ook niet gek dat men soms door de bomen het bos niet meer ziet. Er is zo veel data dat het ontzettend moeilijk is om de relevante data van de niet relevante data te scheiden. Gelukkig zijn er bedrijven die data analyseren. Zo wordt de niet relevante data gescheiden van de relevante data. Een bedrijf dat onder andere data analyseert is Black Brick. Zij maken gebruik van de data analyse methode datamining. Dit is het gericht zoeken naar (statistische) verbanden in grote hoeveelheden data. Black Brick analyseert alle data die binnen uw bedrijf beschikbaar is en kan deze zo gewenst nog aanvullen met data uit externe bronnen, voor een nog gedetailleerder model.

Data analyse kan erg handig zijn op momenten dat u bijvoorbeeld de verwachte effecten van marketing campagnes of winkelpromoties in kaart wil brengen. De modellen die gemaakt worden moeten u helpen uw dagelijks business issues op te lossen. Een model op basis van data analyse kan u helpen om het koopgedrag van de consument te voorspellen of het effect van een beslissing te voorspellen.

Als u meer wilt weten over Black Brick en hun data analyse methode dan kunt u kijken op www.blackbrick.nl. Hier kunt u alle informatie vinden en contact opnemen met dit bedrijf voor overige vragen.