Mannen en luchtjes? Jazeker, en waarom niet. Het is een feit dat dames een grootverbruiker zijn ten opzichte van de heren. En toch, reeds honderden jaren terug  waren er al een resem heerlijke mannen luchtjes te verkrijgen. Napoleon trok zelfs enkel ten strijde wanneer hij zijn favoriete bloemengeurtje op had.

 

Parfum enkel voor de rijken?

Honderden jaren terug was parfum inderdaad een privilege die enkel was weggelegd voor de mensen van adel. Het goedje was superduur door de intensieve handenarbeid en de dure flesjes waarin de producten werden bewaard. Van glas was oorspronkelijk geen sprake. Mondgeblazen glas nam pas jaren later zijn intrede, waardoor het parfum, en zeker mannen luchtjes eindelijk ook voor de middenklasse was weggelegd.

Parfum is heden ten dage nog steeds duur en de meeste mensen hebben niet zomaar 5 verschillende flacons waarop ze kunnen terugvallen. Nog steeds duur, maar in vergelijking met vroeger stukken goedkoper parfum.

 

Mannen parfum, dames parfum voor iedereen bereikbaar

Het stigma dat parfum per se duur hoeft te zijn wordt ons opgedrongen door de dure reclamecampagnes. Modehuizen verdelen eveneens parfums onder hun naam als extra bron van inkomsten. Maar net deze reclames die de modegoeroe’s  ons laten zien maken de mannen luchtjes (of vrouwen luchtjes) peperduur. Want reclame wordt voor een heel stuk betaald door de consument, de klant.

Meerdere geurtjes ontdekken en aankopen kan dus, mits deze reclamekost kan weggenomen worden. Wat heerlijk om te kunnen kiezen uit 5, 6 verschillende geurtjes al naargelang uw gemoedstoestand.

Mannen luchtjes of luchtjes in het algemeen worden voor iedereen betaalbaar en bereikbaar. Enkel betalen voor de kwaliteit, geen verdere kosten. Wat een mooie en aangename evolutie.