De zwaartekracht zal vroeg of laat toeslaan, maar tot die tijd kunt u er wel voor zorgen dat de hangborsten zolang mogelijk uitblijven.  Er zijn genoeg dingen die je kunt doen om een mooie strakke borstpartij te houden. Hieronder een aantal tips:

  • Draag altijd een goede BH, vooral tijden het sporten zodat de borstspieren niet worden getergd. Ook rechtop lopen is belangrijk want anders gaat de zwaartekracht z’n best doen.
  • Verras je borsten af en toe met een koude douche, koud water stimlueert de circulatie.
  • Verzorg je borsthuid regelmatig met een hydraterende crème.
  • Train regelmatig je borstspieren de volgende oefeningen zijn gemakkelijk thuis te doen:

    Oefening 1
    Druk de handpalmen van beide handen tegen elkaar totdat je je borstspieren voelt aanspannen. Houd deze spanning ongeveer 10 seconden vast en ontspan weer. Herhaal deze oefening ongeveer 20 keer.

    Oefening 2
    Ga op de grond liggen. De benen bij elkaar, de armen  uitgestrekt, in je handen houd je gewichtjes. Breng je licht gestrekte armen nu langzaam omhoog totdat je handen met de gewichtjes elkaar boven je borst raken. Je armen zijn dan nog steeds licht gebogen. Laat je armen nu weer langzaam zakken. Adem uit als je je armen naar boven beweegt, adem in als je je armen langzaam en gecontroleerd laat zakken.

  • Toch kunnen we niet vaak genoeg herhalen dat een juiste BH met de juiste maat een van de belangrijkste onderdelen is om je borstpartij in vorm te houden.