Het proces van een sloopauto is niet bijster ingewikkeld. Eerst nemen ze een auto over. Daarop wordt deze vervoerd naar sloop, alwaar de medewerkers van het bedrijf beginnen met het legen van de auto. Daarna begint het verwijderen en opslaan van de bruikbare onderdelen en als laatst wordt er van de auto een metalen pakketje gemaakt.

Vloeistoffen
Als de sloperij de auto gekocht heeft beginnen ze met de olie, koelvloeistoffen en bijvoorbeeld de remvloeistof die meestal voor in de auto zitten. Al deze stoffen worden uit de auto gehaald. Daarna worden alle onderdelen die hergebruikt kunnen worden uit de auto gehaald. Bijna 90% procent van de auto wordt gerecycled. Dit percentage zal later nog worden opgeschroefd.

De meeste auto’s die na een auto ongeluk onbruikbaar, ook wel total loss genoemd, zijn verklaard worden na een sloperij / autodemontage bedrijven gebracht. Want als je de auto op de oprit houdt moet je alleen nog maar betalen voor de auto, te weten: wegenbelasting. Sommige mensen brengen hun auto nog naar de auto garage in de hoop dat die gemaakt kan worden, maar vaak zijn reparatiekosten huizenhoog. Vaak zelfs hoger dan de dagwaarde van de auto.
Op het ook wel bekende autokerkhof staan duizenden andere auto’s. De auto’s die daar staan zijn al geleegd en er zit vaak geen onderdeel meer in. Alleen het karkas als het ware zie je daar nog staan. Je kunt ook naar de autosloperij Rotterdam gaan om onderdelen te kopen voor je auto. De onderdelen zijn gewoon van redelijk goede kwaliteit en de onderdelen zijn ook nog betaalbaar. Ook veel auto garages komen regelmatig langs de sloperij voor onderdelen. Vaak worden de onderdelen online gezet op het internet. Soms knappen ze ook een auto helemaal op en verkopen hem door. Tevens is sloopregeling Rotterdam een optie.